Jangan lupa click saya :)

Mengenai issue legging yang tiba-tiba kontroversi

Hari ni saya nak cakap tentang LEGGING sekali lagi. Kenapa nak ulang cerita pasal benda yang sama? Sebab ada sesetengah pihak yang tak dapat apa maksud yang saya cuba sampai kan dalam entry saya yang sebelum ni. Belum baca? Sila baca SINI. Ala-ala kontroversi gitu tauu. Hep! Baca previous entry dulu baru boleh baca perenggan bawah ni. ;p

Sebenarnya saya tak ada rasa pun nak mencetus kontroversi ke hape. Tapi mungkin ada sesetengah diantara kamu masih kurang jelas maksud yang saya cuba sampaikan. Memang dalam previous entry saya ada mengatakan dengan jelas bahawa LEGGING ITU PENTING dan saya dah bagi beberapa contoh kenapa saya rasa legging itu penting [tak perlu saya ulang point tu di sini sebab kamu dah baca kan?] Saya ingin tegaskan disini, pemakaian legging yang saya cakap tu adalah dipakai DI DALAM KAIN. Mungkin saya harus ulang sekali lagi? DI DALAM KAIN. Sudah jelas? [sebenarnya kamu baca ke tak entry saya sampai habis? ke baca tajuk saja?]

Mari kita lihat dari sudut yang lain sebentar. Bukan dari sudut legging. Tapi sudut baju inner atau SARUNG LENGAN yang dipakai DI DALAM BAJU KURUNG. Kenapa ramai perempuan muslimah pakai sarung lengan dalam baju? Sebab mereka nak menutup tangan mereka kalau lengan baju kurung tu terangkat. Ala macam cikgu-cikgu la. Kan waktu mereka tulis dekat white board tu, lengan baju kurung mereka senang menggelongsor. Oleh itu pakai la sarung lengan ;)


Ini yang saya maksud kan.
*gambar pow dekat google*

Kepada yang menegur,  terima kasih sebab concern [walaupun sebenarnya tak]. Tapi pemakaian legging yang saya maksudkan adalah seperti di atas ini. 

BUKAN YANG INI.
*gambar pow dekat google*


Saya juga tidak menyokong pemakaian seperti gambar ini. Saya pun tak nak tulis panjang-panjang. Saya pun orang biasa-biasa saja. hara Nanti makin complicated. Tak pasal-pasal saya trending dekat Twitter #eh. Harap sudah jelas ye. Kalau ada lagi yang tak puas hati, terpulang la. Mungkin view kamu lain dari view saya. 

"Jika seseorang itu memandang sesuatu dari sudut negative, maka selamanya ia akan kelihatan negative" 

Sebagai contoh, sekiranya kamu membenci seseorang, kalau dia senyum pun kamu rasa hodoh. Hihi. 


Ok dah. Tu je


Tata~

3 orang bisik-bisik:

Anonymous said... Best Blogger Tips

saya yang free hair ni pun rase geli nak pakai legging :)

syeera said... Best Blogger Tips

@♥BELLALICIOUS♥

ha bagus la macam tu. memang tak manis kalau perempuan pakai legging dengan tshirt. sama mcm tak pakai seluar je. hihi.

FEDO said... Best Blogger Tips

Owh.Legging yang itu. Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...