Jangan lupa click saya :)

FESCO 2009 @ UTP

Apa itu FESCO? FESCO adalah Festival Colours of the World. Tahun ini adalah tahun ke 2 saya join FESCO. [Tahun lepas tak update kat sini sebab time tu saya tidak mempunyai blog lagi. Kalau nak tengok yang last year punya, sila click. Terima kasih kepada Kak Iman]

Maafla rakan-rakan kerana saya agak lambat untuk update. Bz la katakan. Ok. Mari saya cerita serba sedikit pasal FESCO ni.

FESCO telah berlansung pada 14 February 2009 bertempat di UTP (University Technology Petronas). MMU telah menghantar 14 dancers ke UTP. 7 lelaki, 7 perempuan. [SAKTI dah ada male dancers tau]. Thanks to male dancers yang join kiteorang. Thanks juga kepada semua supporters & photographers.

Male dancers terdiri daripada: Mukhlish, Skemm, Paez, Halu, Sanie, Nazz, Adika.
Female dancers terdiri daripada: Syeera, Kem, Irene, Fasya, Dya, Nue, Zatil

Kami bertolak dari MMU pada pukul 7.30am. Perjalanan yang agak sekejap bagi saya sebab saya tido dalam bus. Tau-tau je dah sampai Hentian Tapah. Berhenti untuk breakfast. Setibanya di UTP, kami register, rehearsal & lunch. Kemudian kami telah dibawa ke changing room. Lepak-lepak dulu kat situ b4 bersiap. [sempat tido skali]

Setelah kesemua dancers selesai bersiap make-up & dinner, [male dancers pun kene paksa make-up. hahaha] kami menuju ke Chancellor Hall UTP. Persembahan pada malam tersebut begitu hebat sekali. MMU peserta yang ke-17 daripada 20 universiti. Mengantuk jugak la tunggu turn sebab mata berat dengan glitters + bulu mata palsu. Memang berat. Serius. Tak tipu. Tu pasal mengantuk. Bukan sebab bosan ke apa.

Akhirnya tibalah giliran MMU pula untuk perform. Rasa bangga gile kat male dancers sebab mereka berjaya melakukannya. Dorang practice lebih kurang 5 hari je. Tapi dorang dah bagi yang terbaaekkk! Cayalah! Bak kata Skemm, "Apa yang penting?? Berkerjaaaaaaaaasama!!". Kak Iman pun boleh terharu tengok dorang. Bayangkanlah.

Selain
male dancers, saya juga bangga dengan semangat Kem. Waktu menari tarian Inang Renek, kaki Kem terseliuh. Tapi Kem telah menguatkan semangat dia untuk meneruskan tarian Canggung. [Kem cakap sebab tengok muka Skemm yang tersenyum manis time Canggung tula penyebab dia lupa kaki dia sakit. hee :D] Tapi selepas itu Kem telah dibawa ke clinic UTP untuk rawatan lanjut. Lepas selesai perform, kami bergambar-gambar, dinner dan pulang. Tiba di MMU pada pukul 4.30am.

Kat sini saya sajikan beberapa keping gambar ketika berada di UTP.


Time practice dengan cikgu


Persiapan terakhir di MMU


Halu dan Saya


Bergambar @ Hentian Tapah


Ramai-ramai dalam bus


Kem selaku Asst. Director sedang memberi penerangan


Skemm, Saya, Kak Dya


Rehearsal


Saya dan Mukhlish ketika rehearsal.


Berusaha untuk cover jerawat di muka :p


Ada ala-ala cerita Kush Kush Hota Hai tak?


All the dancers bergambar b4 perform


Dancers + supporters


Saya, Nue, & Kak Cha


"Siapa bilang abang tak sayang" :D


Saya dan Kem


Di screen itu saya dan Mukhlish


Kem yang terseliuh


With all the participants

Dah tu je. Kalau boleh nak taruk semua gambar. Tapi banyak sangat. Nanti sampai tahun depan pun tak habis nak upload. Hehe.

Tata

2 orang bisik-bisik:

Ariffudin said... Best Blogger Tips

CoNgratz, Sya.. Pandai gAk ek ko meNari. Aritu kAt sekoLah xnAk puLak ko tuNjuk bAkat ek. HeHe.. =P

syeera said... Best Blogger Tips

aha.. tenkiu2. dulu kat skolah ada ke club tarian? takde kan? tu pasal bakat aku terpendam je :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...